چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم؟ | نکات مهم 20 گرفتن

برای این‌که در امتحان ریاضی نمره‌ی خوبی بگیرید، لازم است در طول ترم خوب درس بخوانید و مطالب را به شب امتحان موکول نکنید. با این حال اگر در حال حاضر ایام امتحانات فرا رسیده و شما در طول ترم خوب درس نخوانده‌اید در این‌جا چند نکته را به شما یادآور می‌شویم تا در مورد نحوه مطالعه برای شب امتحان ریاضی برنامه‌ریزی کنید و نمره‌ی بهتری در امتحان کسب کنید.

1-هدف خود را مشخص کنید

اول از همه باید تصمیم بگیرید چرا درس می‌خوانید؟ آیا فقط می‌خواهید امتحان خود را قبول شوید؟ یا می‌خواهید با نمره‌ی بالا امتحان را پشت سر بگذارید؟

خیلی از دانش‌آموزان در ابتدا می‌خواهند فقط قبول شوند، اما هرقدر که بیش‌تر درس می‌خوانند، بیش‌تر متوجه می‌شوند که دلشان نمره‌ی بالاتری می‌خواهد. نمره‌ی بالاتر گرفتن بسیار خوب است اما به تلاش خیلی بیش‌تری هم نیاز دارد، پس هدفتان را با توجه به زمان باقی‌مانده و میزان تلاشی که می‌توانید بکنید؛ انتخاب کنید و آن را به خاطر بسپارید.

در شب امتحان سعی نکنید مطالب جدیدی یاد بگیرید.

اگر در کلاس‌های مدرسه حضور داشته اید، احتمالا یک چیزهایی از نکات و مفاهیم کتاب ریاضی درسیتان می‌دانید و فقط متوجه آن نشدید. نگاهی سریع به تمام مطالب و یادداشت‌های خود بیندازید و چیزهایی که از قبل می‌دانید را مشخص کنید. هنگامی که مرتب شد می‌توانید روی درک بهتر آن‌ها تمرکز کنید. یادگیری چیزهای جدید در شب قبل از امتحان می‌تواند دشوار باشد، زیرا گاهی اوقات استرس می‌تواند باعث شود مغز شما چیزهایی که از قبل می‌داند را نیز فراموش کند تا فضایی برای چیزهای جدیدی که می‌آموزید ایجاد کند.

حتی اگر فقط 60 درصد از مطالب کلاس را بلد باشید، اما 60 درصد را به خوبی بلد باشید، نتیجه‌ی مطلوب‌تری نسبت به حالتی که 80 درصد مطالب را فقط خوانده‌اید، کسب می‌کنید.

از عوامل حواس‌پرتی دوری کنید.

بسیاری از دانش‌آموزان در حین مطالعه وقت خود را به عناوین مختلف تلف می‌کنند. گرسنه می‌شوند یا با دوستشان تماس می‌گیرند و سرشان را به صورت ناخودآگاه با هرچیزی گرم می‌کنند تا درس نخوانند.

حتی اگر به حواس جمعی خودتان مطمئنید، باز هم قبل از شروع مطالعه، تمام این عوامل حواس‌پرتی را از سر راهتان بردارید. خوب و سالم غذا بخورید. مطمئن شوید که تمام مواد و منابع خود را دارید و به هر نیاز فیزیکی دیگری که ممکن است داشته باشید، رسیدگی کنید. اگر این کار را انجام دهید، امکان کم‌تری وجود دارد که در طول زمان مطالعه، تمرکز خود را از دست دهید. اگر دوست دارید هنگام مطالعه آهنگ گوش دهید، مطمئن شوید که بی‌کلام است چرا که گوش دادن به موزیک‌های با کلام قطعاً کار عاقلانه‌ای نیست.

از کلاس‌های تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.

با توجه به سنگین بودن حجم مطالب در شب امتحان، کمک گرفتن از اساتید باتجربه کمک بزرگی به شما می‌تواند باشد. اساتید ریاضی با تسلط بر مطالب و نکات مهم‌تر هر امتحان می‌توانند، در شب امتحان ریاضی از اتلاف وقت شما بر سر مسائلی که اهمیت کم‌تری دارند؛ جلوگیری کنند و اشکالات شما را به راحتی رفع کنند تا در نهایت در شب امتحان با آرامش بیش‌تری بخوابید و نتیجه‌ی بهتری در امتحان کسب کنید.

ما این‌جا در استاد ریاضی، به شما کمک می‌کنیم تا به راحتی معلمان متجرب و کارآمد ریاضی به صورت آنلاین و یا حضوری در شهر خود را پیدا کنید.

استفاده از فلش کارت

کارت‌های یادداشت بهترین دوستان دانش‌آموزان در شب امتحان هستند. درست کردن این کارت‌ها از دو جهت به شما کمک می‌کند. اول اینکه نوشتن به شما کمک می‌کند تا مطالب بهتر در ذهن شما حک شوند و دوم برای مرور سریع از هرچیزی بیش‌تر به شما کمک می‌کند. آن‌ها را ساده درست کنید و سعی کنید با فرمول‌های دور و دراز آن‌ها را پیچیده نکنید تا راحت‌تر در ذهن شما بمانند.

کمی بخوابید.

بسیاری از دانش آموزان فکر می کنند که مطالعه شب امتحان، در واقع به معنای درس خواندن در تمام شب است. این بزرگ‌ترین اشتباهیست که آن‌ها می‌توانند بکنند. مغز فقط می‌تواند برای چند ساعت تمرکز کند، بنابراین اگر یک شب کامل مطالعه کنید، در طول امتحان خسته خواهید شد. قبل از مطالعه، مقدار زیادی آب بنوشید و چند تنقلات همراه خود داشته باشید. این کار مغز شما را تحریک می‌کند تا فعال بماند و به شما کمک می‌کند تا مسائل ریاضی را به خاطر بسپارید و روی آن‌ها کار کنید.

و در نهایت..

برنامه‌ریزی کنید که حداقل 30 دقیقه زودتر از زمان امتحان، در محل حاضر شوید. اگر کسی چیزی را که نمی‌دانید به شما گفت آرام باشید و وحشت نکنید. به احتمال زیاد، آن‌ها نیز در وضعیتی مشابه وضعیت شما قرار دارند و آن‌چه را که قبلاً می‌دانستند به خوبی یاد گرفته‌اند و مطالبی وجود دارد که آن‌ها نیز بلد نیستند. همچنین، سعی کنید یک بار دیگر کارت‌های یادداشت خود را مرور کنید. امتحان را با سوالاتی که از قبل می‌دانید شروع کنید و بقیه را در پایان بگذارید. همیشه آرامش خود را حفظ کنید و از آمادگی نهایی خود برای ریاضیات مطمئن باشید و روی یک هدف تمرکز کنید که می توانید آن را انجام دهید.

موفق باشید!

 

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

غلبه بر اضطراب ریاضی

آنچه در این پست میخوانید اضطراب ریاضی چیست؟ راهکارهای کاهش اضطراب ریاضی 1. هوشمندانه مطالعه کنید. 2. در کلاس ریاضی…

بیشتر بخوانید

روش های یادگیری ریاضی دانش آموزان پایه ابتدایی

آنچه در این پست میخوانید تکالیف ریاضیچگونه کودکان 8-12 سال را با ریاضیات آشتی دهیم؟1. بازی‌های ریاضی انجام دهید.2. او…

بیشتر بخوانید

دیگر از ریاضی نترسید! | راهکارهای حل ترس و تنفر از ریاضی برای دانش آموزان

آنچه در این پست میخوانید چهار دلیل برای نفرت از ریاضی و چگونگی برطرف کردن آن‌ها دلیل1: راه‌های محدودی برای…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *